Domowe sposoby na ładną cerę

12:24



Każda z nas dąży do idealnej cery, wydaje mnóstwo pieniędzy na przeróżne kremy i inne rzeczy, które mają na celu polepszyć jej stan. W tym wszystkim zapominamy czasem o podstawowej pielęgnacji twarzy, która nic nie kosztuje, a jeśli nawet to produkty do niej potrzebne można znaleźć w domu lub kosztują grosze.


  • Nawilżanie - nie tylko od zewnątrz, kremami itp.lecz WODĄ. Najprostszym sposobem, by nawilżyć skórę jest picie odpowiedniej ilości płynów. Nie można jednak ich wszystkich wsadzić do jednego worka np. słodkie napoje gazowane bardziej nam zaszkodzą, pomimo iż są płynami. Dobrym wyborem jest woda mineralna, nie każdemu jednak odpowiada czysta, więc może być np. o smaku cytryny. Najlepsze są świeżo wyciskane soki z warzyw czy owoców, możemy zrobić to sami w domu, więc mamy pewność, co do ich składu. Jeśli preferujemy herbaty należy uważać, by nie zawierały kofeiny.


  • "Jesteś tym, co jesz" - to zdanie odzwierciedla się idealnie na naszej cerze, wszelkie wypryski spowodowane mogą być m.in. przez złą dietę (nie mówimy tutaj o hormonach, bo to inna bajka). Poniższy schemat przedstawia jak złe odżywianie wpływa na skórę twarzy.




  • Mycie twarzy wodą gazowaną. Ma ona właściwości odmładzające (zwiększa elastyczność skóry i ją napina), doskonale ją oczyszcza (działa jak delikatny peeling, usuwa martwy naskórek, oczyszcza pory, pozbywając się zanieczyszczeń i łoju), zawarte w niej składniki dotleniają komórki skóry, wyrównuje koloryt skóry. Takie oczyszczenie jest odpowiednie dla wszystkich typów cer.

    A więc jak to robić?
    -mieszamy wodę gazowaną z wodą kranową w proporcji 1:1
    -moczymy twarz w mieszance na 15s (ewentualnie na tak długo na ile jesteśmy w stanie wstrzymać oddech)
    -osuszamy skórę

    WAŻNE jest by pamiętać, że nie wolno wykonywać takiego mycia częściej niż 2 razy w tygodniu.
Innym sposobem używania wody gazowanej jest zamoczenie wacika w przygotowanej jak w 1 kroku mieszance i stosowanie jak toniku.


  • Maseczki. Tutaj już mamy dowolność, w zależności od naszej skóry i problemów jakie z nią mamy w internecie można znaleźć wiele maseczek do wykonania w domu. Ja osobiście stosowałam maseczkę z kurkumy (redukuje przebarwienia) i węgla aktywnego (redukuje zaskórniki).

    Maseczka z kurkumy

    Dwie łyżki kurkumy mieszamy z odrobiną miodu i produktu zawierającego kwas mlekowy (mleko, maślanka itp.), jeśli chcemy, by miała jeszcze inne właściwości możemy dodawać do niej jeszcze inne produkty. Tak zrobioną maseczkę pozostawiamy na 20-30min i zmywamy.


    Maseczka z węgla aktywnego
    Jedną łyżkę żelatyny, dwie łyżki wody i pół łyżki węgla aktywnego mieszamy ze sobą i robimy kąpiel wodną. Gdy całość nabierz jednolitej konsystencji pozostawiamy na chwilę, by zgęstniała i się ostudziła. Nakładamy na twarz i po ok. 20min powinna być już całkowicie wyschnięta, wtedy można ją ściągnąć.


    Jeśli macie jakieś swoje sposoby na dbanie o cerę koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach!

    JEŚLI CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO Z NOWYMI WPISAMI ZAPRASZAM DO POLUBIENIA FANPAGE'Ahttps://www.facebook.com/Amaikonekobeauty/

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Super wpis ;) Extra porady
    Utworzyłam nowego bloga o tematyce urodowej, lifestyle, powstał już drugi post! Tym razem na temat cudownych właściwości olejku rycynowego, zapraszam! http://13hacks.blogspot.com/2017/01/olejek-rycynowy-pynne-zoto_31.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O wodzie niegazowanej nigdy nie słyszałam ani nie czytałam, w sensie, że do mycia twarzy. Wypróbuję co z tego wyjdzie. Z węgla aktywnego robiłam sobie maseczkę, ale ja unikam okolice pod oczami, bo podrażnia mi skórę. Mimo wszystko również polecam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post ^^
    A maseczka z aktywnego węgla to życie. Zdecydowanie.

    http://rumianek-i-mieta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Woda gazowana?! Szok! Muszę wypróbować :) Super pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogłam w to uwierzyć póki nie przekonałam się sama na sobie!

      Usuń
  5. Świetny post, na pewno przetestuje kilka sposobów ^^ Trafiłam tu za pomocą reklamy gdyby co bo wiem, że blogerki interesuje źródło czytelników :) Pozdrawiam ! Mój blog:

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow nie sądziłam, że można zdziałać cuda z wodą gazowaną, ale z pewnością wypróbuję. Bardzo przydatny post, dla osób takich, jak ja czyli chcących zadbać, o cerę, jak najlepiej, ale nie przekraczając zbytnio budżetu. Czekam na więcej tego typu postów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne porady! Nie wiedziałam o właściwościach wody gazowej. Mega post!
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis. Nie próbowałam sposobu z wodą gazowaną. Moim jednym z domowych sposobów pielęgnacji jest olej kokosowy. Działa cuda. :)
    Szykuję podobny post na blogu, więc zapraszam. :)
    Pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW! Kochana mega pomysły! Akurat jednej z nas wyskoczyły pryszczyki :/ Powód jest niewiadomy, ale to chyba od złej diety lub stresu :* Buziak

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam domowe sposoby do pielęgnacji!!
    Szczególnie dbam tak o włosy, oleje, jajka, itp. :) o cerę też..
    ale o wodzie gazowanej nie widziałam :) muszę koniecznie wypróbować, bo wody Ci u mnie dostatek :)
    Haha , świetny post! Więcej takich :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Super rady, na pewno wielu z nas z nich skorzysta ;)
    Oby wiecej takich postow!
    Pozdrawiam,
    Eff :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie woda natomiast bardzo wysusza :) oczywiscie nie pijac ja ale npnpodczas mycia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, woda sama w sobie nie może Cię wysuszać, chyba że jest np. zbyt gorąca. Problemem mogą być też np. jeśli ich używasz - mydła, czy też inne produkty do mycia, dlatego trzeba bardzo uważać wybierając je. Wszystko zależy od Twojej skóry i tego, co używasz, bo wiadomo nie na każdego wszystko działa tak samo, ale szczerze wątpię, że sama woda może być problemem :)

      Usuń
  13. Pierwszy raz widzę poradę dotycząca mycią twarzy w wodzie gazowanej. Koniecznie muszę ten sposób przetestować. Do tej pory słyszałam jedynie o piciu dużej ilości wody, która poprawia stan cery. Jak widać człowiek uczy się całe życie. Świetny wpis! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Już wcześniej słyszałem o ciekawych właściwościach wody gazowanej lecz nie sądziłem że można to zastosować do mycia się. Bardzo ciekawy artykuł.Polecam kupić sobie do takiej wody jakiś filtr aby dodatkowo ją przeczyścić w razie wypadku.

    OdpowiedzUsuń

Instagram